Hibe Verilen Projeler

EN TR Ara

Barış Doğrusöz, "Interstices, a dizzying array of combinations"

SAHA, Beirut Art Center'da 9 Mayıs–18 Temmuz 2018 tarihleri arasında düzenlenen sergiye davet edilen Barış Doğrusöz'ün “Interstices, a dizzying array of combinations” adlı yeni eser üretimine destek verdi.

Barış Doğrusöz, Beyrut’a taşındığı yıl olan 2015’ten beri belirli mimari türleri görsel bir sözlük haline getiriyor. Sanatçı, yollar, köprüler, sınırlar ve ihtilaflı toprakların yanı sıra bütün hassas kurumsal, askeri ve özel binaların etrafında gözlemlenebilir beton bekçi kulübeleri olan ve ‘pillboxes’ (makineli tüfek yuvası) adı verilen askeri yapıların envanterini derledi. Bu yapılar, genellikle yerlerini gizlemek ve sürpriz unsurunu en üst düzeye çıkarmak için kamufle edilir; bir hendek sisteminin bir parçası olabilir ve birbirine kenetlenmiş bir savunma hattı oluşturabilirler. Aynı zamanda birçok yerde mevcut olan bu yapıları gözlemleyen sanatçı, sistemdeki boşlukları adeta ‘ekstropik maskeler’ gibi, diğer bir deyişle, açık kalan, hiç kapanmayan ve askeri mantığa sıkı sıkıya bağlı olan optik aygıtlarmışçasına dizinleme sürecine girmiştir. Doğrusöz, bu üç boyutlu şablon çizimleri aracılığı ile sürekli yeniden yapılandırılan ve mevcut jeopolitik durumlardan oluşan karmaşık özetler ortaya koyar. Bu yapıların tasarım çizimleri, tutamayacağınız, yakalayamayacağınız veya güvenemeyeceğiniz geometrik vektörlerin gölge oyununu yansıtır.

“Space Edits (the trouble with language)” sergisindeki sanatçıların eserleri, metin ile mekânın bedensel deneyimi arasındaki farklı etkileşimleri araştırıyor. Gerçek alan, senaryo, anlatı veya görsel kodlama fikrinden yola çıkılarak içinde barınılan fiziki ve sosyal alanın deneyimlerine dönüştürülüyor. Aynı zamanda bu alan, tipografik işaretler veya onun eşdeğerleri ile değiştirilebilir, yok edilebilir ya da geliştirilebilir.

Sanatçılar: Vito Acconci, Marcel Broodthaers, Guy De Cointet, Richard Artschwager, Claude Closky, Barış Doğrusöz, Geith Al Amine, Jean-Pascal Flavien, David Hammons, Nairy Baghramian, Iman Issa, Nesrine Khodr, Ali Meer, Pallavi Paul, Raqs Media Collective, Ieva Saudargaité, Natascha Sadr Haghighian, Nicholas Bussman ve Roy Samaha.

Barış Doğrusöz Hakkında

Barış Doğrusöz (1978, Strasbourg), HEAR’dan (Haute Ecole des Arts du Rhin - Ecole Supérieure des Beaux-Arts Le Quai) 2001’de lisansını ve 2003’te yüksek lisansını tamamlayarak mezun oldu. Doğrusöz’ün Sharjah Bienali’nde gösterilen işi, daha önce Van Abbemuseum, Eindhoven (2016); SALT Beyoğlu, İstanbul (2015); Asia Culture Center, Gwangju (2015); nGBK, Berlin (2015) ve Crossing Borders, Traversing anlatılar sempozyumu, University of St. Andrews (2014)’ta sergilendi.

Barış Doğrusöz’ün çalışma pratiğinin başlangıç ​​noktası, uzak geçmişteki kalıntı konusuna dayanıyor. Doğrusöz, bu tarihsel alt katmanı uygunlaştırıp canlandırarak, kendi anladığımız dünyayı ve tarihini sorgulayana kadar fiziksel veya sembolik olarak bölge, sınır ve ölçek kavramını ele alan video ve yerleştirmeler üretiyor.

Beirut Art Center Hakkında

Beirut Art Center (BAC), 2009 yılında Sandra Dagher ve Lamia Joreige tarafından deneysel sanat kavramı üzerine, kâr amacı gütmeyen bir alan ve platform olarak kuruldu. Kurumun amacı, yerel ve uluslararası sanat araştırmaları ve kültürel pratikleri üretmek, geliştirmek ve sunmaktır. Ana sergi mekânının yanı sıra, toplantı salonu, oditoryum, kütüphane gibi kaynak alanları sunarak, ziyaretçiler için tartışma ve etkileşim alanı yaratmayı hedefler. Kurum düzenlediği atölyeler, seminerler, performanslar, konserler, film gösterimleri gibi etkinlikler aracılığı ile Beyrut’ta kültürel bir buluşma merkezi olmayı amaçlar.