Hibe Verilen Projeler

EN TR Ara

Guido Casaretto

“The Ghosts of Matter”

SAHA, Guido Casaretto’nun 25 Ekim 2019 – 22 Mart 2020’de Museum of Contemporary Art in Krakow’da düzenlenen kişisel sergisi “The Ghosts of Matter”a eser üretim desteği veriyor. Sergide 7’si yeni üretim olmak üzere, sanatçının 2014 – 2019 yıllarından 17 yapıtı yer alıyor.

Guido Casaretto deniz, dağlar, evren ile aynı zamanda taş ve ahşapla ilgilenir. Ayrıca mobilyalar ve tavanların özelliklerini inceleyerek işlenmiş maddeleri araştırır. Bu arayışın sonucu olarak ‘insan'ı da ele alır. Temel maddeleri ressamların, heykellerin ve esnafların deneyimine başvurarak geleneksel teknikleri kullanarak işler. İnsan yapımı nesnelere yaklaşımı daha karmaşıktır - örneğin, gardıropları pulverize eder ve elde edilen toz ahşap ve camı tutkalla karıştırılarak orijinal nesnelerin işlevsiz kopyalarına dönüştürür. En tuhafı, sanatçının insanla ilgili olarak kullandığı teknik. Casaretto, internette bilgisayar animasyonlarında kullanılmak üzere üretilmiş insan figürlerini buluyor. Belirli kişilerin yüzlerce görüntüsünü bir araya getirip bir bütün oluşturan bu tekniği sanatçı heykellerinde de kullanıyor. Casaretto, geleceğimizin bugünün mükemmel bir taklidi olduğunu öne sürerek evrende maddenin çeşitli biçimlerini analiz eder ve farklı teknikler aracılığıyla replikalarını üretir.

Guido Casaretto Hakkında

Guido Casaretto (1981) İstanbul'da yaşayıp çalışmaktadır. Sanatorium’un kurucularından olan sanatçının kişisel sergileri: The Ghosts of Matter, (MOCAK, Krakow, Polonya, 2019), Papa ve Galileo Küçük Bir Anlaşmazlığa Düştü (Zilberman Gallery, İstanbul, Türkiye, 2017), Synesthesia (Zilberman Gallery, İstanbul, Türkiye, 2015), Sistem Dışı Bağıntılar (Zilberman Gallery, İstanbul, Türkiye, 2012), Varsayılan (Sanatorium, İstanbul, Türkiye, 2011); katıldığı karma sergilerden bazılarıysa şunlardır: Huzursuz Anıtlar (Zilberman Gallery, İstanbul, Türkiye, 2018), Kentsel Adalet (CerModern, Ankara, Türkiye 2015), Venedik Bienali Italyan Pavyonu (Venedik, İtalya, 2011) ve Teatro Comunale (İtalya, 2000). Sanatçının çalışmaları MOCAK–Krakow Çağdaş Sanat Müzesi (Krakow, Polonya) ve National Gallery of Victoria (Melburn, Avusturalya) dahil olmak üzere Avrupa ve Orta Doğu’daki pek çok özel koleksiyonda yer almaktadır. 

Çalışmalarında doğanın algılanma biçimlerini odağına alan ve bunu dijital yöntemlerle yeniden üreten Casaretto, duyumsama olgusuna yoğunlaşıyor. Elektronik bilginin, farklı malzemelerin ve sanat tarihsel referansların iç içe geçtiği çalışmalarında, sanatçı, malzemenin fiziksel niteliği ve sanat tarihsel bağlamdaki algılanma şekilleriyle ilgili farklı duyumsamaları üst üste çakıştırıyor. Fiziksel yakınlaşmanın başlattığı etkileşim, sanatçının çalışmalarında kullandığı beton, deri, toprak ve epoksi malzeme ile çok boyutlu duyumsallığın derinliklerine iniyor. Önceki dönem çalışmalarında dijital ortamda geliştirdiği gerçekçi doğa tezahürleri, bu çalışmalarında makine üretimine sanatçı müdahalesiyle tersine dönerek el yapımının biricikliğiyle onun fiziksel niteliğini tanımlıyor ve izleyicileri bu duyumsallığı deneyimlemeye davet ediyor.