Desteklenen Projeler

EN TR Ara

Home Works 6

Home Works 6 | ashkal alwan

Plastik Damarlar, kültürel mirası korumanın önemini ve nedenlerini sorgular. Kişisel ve kültürel değeri olan nesneleri korumak ve dolaşıma sokmak adına kurduğumuz kurumlar hangileridir?

SAHA, Ashkal Alwan tarafından bu yıl 6.sı yapılan “Home Works” kapsamında, Zeynep Öz küratörlüğünde düzenlenen Plastik Damarlar adlı konuşma ve sanatçı projelerinin üretimine prodüksiyon desteği verdi.

Plastik Damarlar, kültürel mirası korumanın önemini ve nedenlerini sorgular. Bir nesnenin piyasa değeri, nesneye gösterilen özenle doğrudan ilişkilidir. Nesneler, ilgi ve özen ile geniş çaplı ekonomik değer arasındaki daimi değiş tokuşta şekillenirler, bu aslında nesnenin doğasında vardır. Kişisel ve kültürel değeri olan nesneleri korumak ve dolaşıma sokmak adına kurduğumuz kurumlar hangileridir? Koleksiyon yapan bu kurumları mercek altına koyduğumuzda, bu koruma ve dolaşım güdüsüyle alakaları nelerdir? 

Bir dizi konuşma ve araştırmaya dayalı sanatçı projesi yoluyla Plastik Damarlar projesi Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’nin erken yıllarına kültür ve sanat politikalarındaki değişimi inceler. Bunu yaparken, koleksiyonerliğin kişisel ve sosyal güdülerinin nasıl bir kültürel hamilik örneği olabileceğinin altını çizer. Projenin özellikle vurguladığı noktalardan biri, Cumhuriyet döneminde başlayıp günümüze kadar devam eden banka koleksiyonlarının ve hamiliğinin yerel kültürel altyapıdaki önemidir.

Sanatçılar: Burak Arıkan, Kristine Khouri, Maha Maamoun, Dilek Winchester
Konuşmacılar: D. Graham Burnett, Cemal Kafadar, Sarah-Neel Smith, Zeynep Yasa Yaman

Küratör Hakkında

Zeynep Öz bağımsız bir küratör ve yazardır. 2011’de SPOT adlı insiyatifin eş kuruculuğunu yaptı. Orta Doğu’nun en önemli kültürel etkinliklerinden olan Home Works V’ın 2010’daki küratörlerinden biriydi. 2009’da CCS Bard’dan yayınlanan ‘Melanie Gilligan: Five Scripts’ adlı kitabın editörlüğünü ve yayıncılığını üstlendi. Daha önce Reginald Lewis Museum Baltimore, Maryland Historical Society, Frankfurter Kunstverein, White Columns, Armory NY ve 98 Weeks Beirut’un da içinde olduğu kurumlar için küratoryal ve sanatsal projeler geliştirmiştir. Şu anda Westfaelischer Kunstverein (Münster, Almanya)’da Ocak 2013’de açılacak bir serginin küratörlüğünü yapıyor. 2012'de SPOT Üretim Fonu'nun ilk projesi olarak Dönüşüm Muhteşem Olacak! (Işıl Eğrikavuk) projesinin küratörlüğünü yaptı. Dartmouth College’da Görsel Sanatlar ve Matematik bölümlerini, Bard College’da Küratörlük yüksek lisans programını bitirmiştir.

Ashkal Alwan Hakkında

Lübnan Plastik Sanatlar Derneği Ashkal Alwan, Beyrut merkezli kar amacı gütmeyen bir organizasyondur. 18 yılı aşkın süredir kurum, disiplinler ve medya üzerinden yaratıcı ve entellektüel  çabanın üretimi, kolaylaştırılması ve dolaşımına kendini adamıştır. Ashkal Alwan’ın programları kapsamında; Lübnan ve yurtdışında farklı küratörlerin projelerinden oluşan ve kültürel pratikler üzerine düzenlenen  Home Works Forum, sanatçı kitapları ve basılı işlerin yayımlanması, misafir sanatçı programları ve  video prodüksiyonu, gösterim programlarını içeren Video Works düzenlenmektedir. Ashkal Alwan, Beyrut’ta sanat eğitimi ve üretimi için kullandığı 2000m²’lik mekanı Home Workspace’i 2011 yılında kullanıma açtı.