Desteklenen Projeler

EN TR Ara

Hüseyin Bahri Alptekin

Hüseyin Bahri Alptekin. Facts, Incidents, Accidents, Circumstances, Situations

Lodz’da bulunan çağdaş sanat müzesi Muzeum Sztuki, Hüseyin Bahri Alptekin’in Polonya’daki kişisel sergisini gerçekleştiriyor. 15 Kasım 2013–16 Şubat 2014 tarihleri arasında görülebilecek sergi kapsamında sanatçının eserlerinden geniş bir seçki sunulacak. Magdalena Ziolkowska ve Joanna Sokolowska’nın küratörlüğünü üstlendiği sergide, sanatçının 1991–2007 yılları arasında (ilk dönemlerinde M.D. Morris işbirliğiyle) ürettiği yapıtlarının yanı sıra Alptekin’in arşivinden bir seçki de yer alacak.  

http://msl.org.pl/en/wydarzenia/huseyin-bahri-alptekin/

SAHA, Hüseyin Bahri Alptekin’in “Facts, Incidents, Accidents, Circumstances, Situations” sergisi kapsamında üretilen yayınına destek verdi. Bu yayında Ali Akay, Sezgin Boynik, Duygu Demir, Krzysztof Pijarski ve Joanna Sokołowska’nın metinleri yer alıyor.

Joanna Sokolowska’nın metni için tıklayınız.

Hüseyin Bahri Alptekin Hakkında

1990’ların başından itibaren sanat üretimine yoğunlaşan Alptekin, eserlerinde küreselleşmenin etkileri, göç ve sürgün, kültürlerarası imge dolaşımı, imzasız üretimler gibi temaları zaman, yer, seyahat, kişisel tarih ve arşivler üzerinden inceledi.

Sanatçı, yazar, öğretim görevlisi ve küratör Hüseyin Bahri Alptekin (1957-2007) Ankara ve Paris’te estetik, sanat felsefesi ve sosyoloji üzerine eğitim gördü. SIPA Press için basın fotoğrafçısı olarak çalıştı ve birçok yayın için sanat ve tasarım eleştirmeni olarak yazılar yazdı. Ankara Bilkent Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde ders verdi, Türkiye’de ve yurtdışında güncel sanat üzerine birçok konferans ve sempozyuma katıldı. 1990’ların başından itibaren sanat üretimine yoğunlaşan Alptekin, eserlerinde küreselleşmenin etkileri, göç ve sürgün, kültürlerarası imge dolaşımı, imzasız üretimler gibi temaları zaman, yer, seyahat, kişisel tarih ve arşivler üzerinden inceledi. Fotoğraf yerleştirmeleri, kolajlar, videolar, objeler – hatta kasası plastik futbol toplarıyla dolu bir kamyon gibi – eserlerinde birçok farklı malzeme ve yöntemler kullanarak, birbirine referans veren çok katmanlı görsel bir dil yarattı. Hüseyin Bahri Alptekin, 2007’de 52. Uluslararası Venedik Bienali’nde “Şikayet Etme” isimli yerleştirmesiyle Türkiye’yi temsil etti. Aynı sene Londra’da Tate Modern’de düzenlenen “Global Cities” adlı sergide yer aldı. 2000-2004 yılları arasında kâr amacı gütmeyen, misafir sanatçı programları ve konferanslar düzenleyen “Sea Elephant Travel Agency” (SETA) adlı bir sanatçı kolektifini yürüttü. Kendisi beraber çalışma ve kolektif üretimlerin insanıydı, Michael Morris ile yaptığı erken dönem işleri, Bilkent yıllarında öğrencileriyle beraber kurduğu Grup Grip-in, LOFT’ta düzenlediği toplantılar, Bunker Research Group ve Barn Research Group (BRG) bunlardan bazılarıdır. Katıldığı birçok sergi arasında ayrıca São Paolo Bienali (1998), UNESCO Ödülü’nü kazandığı (Karadağ) Çetince Bienali (2002), Walker Art Center’da gerçekleştirilen “How Latitudes Become Forms” (2003), Manifesta 5 (2004), 2. ve 3. Tirana Bienali (2005) ve üç kere katıldığı İstanbul Bienali (1995, 2005, 2009) bulunmaktadır. Sanatçının kişisel sergileri ise şunlardır: “Festival Istambul Agora – Hüseyin Bahri Alptekin”, SESC Pompeia, Sao Paolo (2013),“Ben Bir Stüdyo Sanatçısı Değilim”, Salt (2011), “Global Mockery”, Maison de Folie de Wazemmes, Lille (2009) ve “Kriz: Viva Vaia”, Dulcinea – Çağdaş Sanatlar İçin Özgür Mekan (1999).

Muzeum Sztuki Hakkında

Łódź şehrinde buunan Muzeum Sztuki, dünyanın en eski modern sanat müzelerinden biridir. Müzenin avangard dönemle olan ilişkisi 1920 ve 1930’lara dayanıyor. “a.r.” grubundan bir grup radikal sanatçı, müze için dönemin önemli sanatçılarının işlerini toplamaya başlar. Bu eylem Avrupalı avangardların büyük ilgisini çeker ve Fernand Leger, Max Ernst, Hans Arp ve Kurt Schwitters gibi birçok önemli sanatçı eserlerini koleksiyona bağışlar. Bu durum “a.r.” grubunun koleksiyonunu, avangard işbirliği ve dayanışmasının bir sembolü haline getirdi. Kübizm, Fütürizm, Yapısalcılık, Pürizm, Neoplastisizm ve Sürrealizm gibi sanatın ana yönünü temsil eden “a.r.” grubunun Uluslararası Modern Sanat Koleksiyonu, 15 Şubat 1931’de halka açıldı. Koleksiyon o zamandan bu yana uluslararası modern ve güncel sanat eserleriyle genişledi. Muzeum Sztuki, 20. ve 21. yüzyıl dünya sanatı koleksiyonuyla Polonya’daki tek müze olma özelliğini taşıyor.