Hibe Verilen Projeler

EN TR Ara

Larissa Araz

Words Don’t Come Easy

SAHA, SAHA Studio sanatçılarından Larissa Araz’ın 7 Ocak – 6 Şubat 2020’de İsviçre'de Bern’deki Dreiviertel’de düzenlenen kişisel sergisine eser üretim desteği veriyor. Larissa Araz’ın Avrupa’daki ilk kişisel sergisi, Nikolay Alutin küratörlüğünde “Words Don't Come Easy”, sanatçının son dönem çalışmalarını yeniden şekillendiriyor ve bunları dil kullanımından kaynaklanan veya bozulan kurumsal şiddeti haritalayan tek bir topografyada bir araya getiriyor. Türkiye’nin güncel sosyal ve siyasal durumuna odaklanan Araz, kurumsal çerçevelerde dilin kullanımı ve dilbiliminin güç ile olan ilişkisini araştırır. Bu gerilimli ilişkiyi belirli bir yerin veya marjinalize edilmiş bir grubun ötesinde kolayca fark edilmeyen, gizlenmiş sansür eylemleri üzerinden inceler. Sergide sanatçının ilk defa ingilizceye çevrilen Nevermind (2017-2019) işinin yanı sıra Sevgili Julia (2019) ve Umut Arşivi: Mektuplar (2015-2019) başlıklı üç yeni yapıtı yer alıyor. Dil üzerinden yarattığı bağlamı odağında tutarak Araz, Sevgili Julia (2019) işinde bir ayrılık mektubu üzerinden Türkçe isim kullanan etnik azınlıkların adlandırma ve dil ile olan ilşikisini iki isimli olan İmroz/Gökçeda’da çektiği fotoğraflardan yarattığı bir fotoğraf enstelasyonunda inceler. Nevermind (2017-2019) işinde ise Türkiye basınının terör saldırılarını haberleştirirken kullandıkları kelime seçimlerinden oluşan bir masa oyunu yaratmıştır. Umut Arşivi: Mektuplar ise 2015 ile 2017 arasında hapse giren Cumhuriyet Gazetesi yazarlarına getirilen mektup yasağı sonrasında gazete üzerinden yollanan 138 mektubun internet radyosu üzerinden dağılım açılan bir ses arşividir.

Larissa Araz Hakkında

Anna Larissa Araz (1990, İstanbul) kimi zaman yazı, video, ses gibi farklı alanlarda eser üretmekle beraber, sanat pratiğinin odağında fotoğraf olan bir sanatçı. Toplumsal hafızaya dahil edilen veya edilmeyen tarih, kimlik, anı ve aidiyete dair konuları kişisel bir yaklaşımla inceliyor. Bir çoğumuzun hala kendine defaatle sorduğu –ya da artık sormadığı–; yanıtlarını tarihin yazmadığı sorular, Araz için varoluşsal bir araştırmanın ana hatları. 2010 yılında New York Üniversitesi’nde Steinhardt Medya, İletişim ve Kültür Bölümü’nde başlayıp Koç Üniversitesi’nde Medya ve Görsel Sanatlar, Sosyoloji Bölümü’nde 2014 yılında lisans eğitimini tamamladı. Nisan 2018’de fotoğrafçı ve film yapımcısı Öykü Canlı ile Poşe Open Space’ı kurdular.  Birliktelik kurma arzusuyla doğan diyalog ve eleştiri ihtiyacı duyanlar için kapısı açık bir düşünsel ve fiziksel bir alan olarak tanımlanan poşe bugüne de tek ve grup üretimlerden oluşan 16 sergi gerçekleştirdi ve etrafında oluşan kamusal programlarla beraber video içerikler üretti.

Sanatçının yakın dönemde katıldığı atölye ve misafir sanatçı programları arasında “Articulating Research”, Ben Eastham, Aslı Seven, Merve Ünsal, SALT (2018); “Resource Utopia”, Andreas Rost, Michael Biedowicz, Volkan Kızıltunç, Goethe-Institut İstanbul, NOKS Art Space (2018); La Maison de Barbara Artist Residency (2017); Tony Chakar and Marwa Arsanios “In Seeking Incuriously” Workshop, Salzburg Summer Art Academy (2017) var. Katıldığı sergileri içerisinde “Bastığın Yerler”, Akbank Sanat, Günümüz Sanatçıları Ödülü Sergisi, İstanbul (2019); “Bir Mucize İhtimali”, Poşe Art Space, İstanbul (2018); “Büyük Çayır Sergileri”, Ariel Sanat, İstanbul, (2018); “Kurtulunmamış”, Corpus G Gallery, İstanbul, (2018), “Survival Kit”, Cultural Transit Foundation, Yekaterinburg, Rusya (2017) ve Space Debris, İstanbul (2017); “30 under 30 Women Photographers”, Popping Club, Rome, Italy (2017); Printed, Mixer Gallery, İstanbul (2017); “Young, Fresh, Different 7”, Gallery Zilberman, İstanbul (2016)1; “We are not dead yet!”, Mamut Art, Küçük Çiftlik Park, Istanbul (2016); “Second Eye Women Photographers from Turkey”, Sismanoglou Megaro, Istanbul (2013) bulunuyor.