Hibe Verilen Projeler

EN TR Ara

SAHA Yazı Dizisi | Evrim Altuğ

SAHA Derneği, bağımsız sanat yazınına destek vermek için bir yazı dizisi başlatıyor. Periyodik olarak SAHA’nın websitesi ve sosyal medya kanallarından erişime açılan eleştiri ve inceleme yazıları için ilk etapta sanat eleştirmeni ve AICA Türkiye (Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği) yönetim kurulu üyesi Evrim Altuğ davet edildi.

Geleceğe karar verme yetkimizin retrospektif sergisi

Türkiye’deki bağımsız sanat inisiyatiflerini değerlendirdiği ilk yazısında Altuğ, akademik yazından inisiyatif kurucularının görüşlerine uzanan geniş bir perspektifle konuyu işliyor:

“Anlamını Fransızcadaki 'öncecilik' kelimesinin yanı sıra 'karar verme yetkisi'nden alan 'inisiyatif' kavramının, Türkiye güncel sanatı ve belleğine nasıl sirayet ettiğini merak ediyor musunuz? SAHA Derneği'nin bağımsız sanat inisiyatiflerine yönelik destek programının beşincisini artan bir katkıyla açıkladığı şu günlerde denediğim 'retrospektif' bir okuma, bu sorunun olası yanıtları ile ya da bir diğer deyimle tüm inisiyatifiyle, buyurun; gözlerinizin önünde.”

Geleceğin arkeolojisi için kazılar başladı

Altuğ, SAHA’nın 2011’den beri düzenli olarak desteklediği İstanbul Bienali’nin Nicolas Bourriaud küratörlüğünde Eylül ayında açılacak 16. edisyonunun kavramsal çerçevesi “Yedinci Kıta”yı ele alıyor. Nicolas Bourriaud ile yaptığı kısa söyleşiye de yer veren Altuğ yazısına şöyle başlıyor:

“İKSV imzalı 16'ncı İstanbul Bienali'nin “Yedinci Kıta” başlıklı kavramsal çerçevesini ekolojik, etik ve kültürel kaygılar üzerine şekillendiren Fransız düşünür, küratör ve eğitimci Nicolas Bourriaud, yine bir tür Yedinci Kıta sayılabilecek Türkiye'deki geleceği yorumlarken temkinli ve umutluydu: "Onu bir aygıt olarak düşünmeliyiz. Gelecek, aslında bizi hakikate götüren bir taşıt."

Eksi ve artı arasındaki alana iniş izni: 2018'in kültürel hava trafiği Evrim Altuğ, dizinin üçüncü yazısında kültür sanat dünyasının geride bıraktığı yılı artıları ve eksileriyle değerlendiriyor. Yılın öne çıkan etkinlikleri, tartışmaları ve gelişmelerini büyüteç altına alıyor.   

Evrim Altuğ Hakkında

MÜGSF Televizyon Bölümü ve İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sahne ve Gösteri Sanatları Bölümü’nde (burslu olarak) bir süre eğitim aldı; aynı üniversitede Tasarım Kültürü ve Yönetimi Sertifika Programı’na katıldı. 9. Kanal Televizyonu’nda 1998’de stajyer olarak başlayan ve 2000’de bölüm sorumlusu olarak biten sanat muhabirliğini, 2000-2005 yılları arasında Radikal gazetesi Kültür Sanat Servisi’nde sürdürdü; Binden fazla yazı, röportaj ve özel haber hazırladı. 12 Eylül 1980 darbesi ile kapatılıp, 2003’te yeniden faaliyete açılan Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Birliği - AICA Türkiye’nin kurucu üyeleri arasında yer aldı. Kısa bir süre Açık Radyo’da, Dr. Ömer Madra eşliğinde “Açık Gazete”leri okudu. 2003’te, İstanbul Bilgi Üniversitesi 3. Performans Günleri’ne Recycled Performance adlı eleştirel bir çalışmayla katılan Altuğ, çok sayıda sergi kataloğu metni yazdı, söyleşiler gerçekleştirdi; dört yıl boyunca, www.gazetem.netsayfasında yazıları yayımlandı. Mart 2006-07 arasında BirGün gazetesinde kültür-sanat editörü ve muhabiri olarak görev aldı. Newsweek Türkiye dergisinin kurucu kadrosunda kültür-sanat alanında çalıştı. Ardından Sabah gazetesine, 2009’a değin, muhabir ve editör sıfatıyla transfer oldu. Henkel Art Award, Pınar Çocuk Resim Yarışması ve Full Art Prize gibi çeşitli sanat ödüllerinde jüri üyeliğinde de bulunan Altuğ, Milliyet Sanat, Sanat Dünyamız ve Cumhuriyet gazetesi için yazılar yazdı, Cumhuriyet gazetesinin kültür sanat şefliğini ve muhabirliğini yaptı. Halen Art Unlimited, Gazete Duvar ve Artful Living'de yazıyor ve Açık Radyo'da Rahmi Öğdül ile 'Yolgeçen' programını sunuyor.