SAHA, Defne Ayas ve Natasha Ginwala’nın sanatsal yönetiminde düzenlenen 13. Gwangju Bienali’ne davet edilen Özge Ersoy, Begüm Özden Fırat, Gözde İlkin ve Zeyno Pekünlü’ye destek veriyor.
1 Nisan–9 Mayıs 2021 tarihleri arasındaki Minds Rising, Spirits Tuning (Bilinçler Yükselir, Ruhlar Birleşirken) başlıklı 13. Gwangju Bienali’nde, dört farklı mekânda, toplam 69 sanatçının eserleri sergilenecek. Güney Kore’den Yeni Zelanda’ya, Etiyopya'dan Brezilya’ya, Lübnan'dan Endonezya’ya dünyanın dört bir yanından 69 sanatçının eserlerine yer verecek bienal sergisine, Türkiye’den sanatçı Gözde İlkin katılıyor. Dikiş, çizim, ve resmin yanı sıra ses enstalasyonu kullanarak toprak politikasına, kültürel ve politik manzaralara, ve cinsiyet meselelerine atıfta bulunan İlkin, çalışmalarında kullandığı kumaşları kişisel veya kolektif bir belleğin taşıyıcısı olarak sunar. İlkin, yeni çalışması için yazar Sema Kaygusuz ile işbirliği yapıyor.
20 Kasım 2020’de sanatçı Zeyno Pekünlü ve sosyolog Doç. Dr. Begüm Özden Fırat, Gwangju'da 1980'de gerçekleşen sivil ayaklanma ve ardından yaşanan katliamın belgelerine ev sahipliği yapan 18 Mayıs Arşivleri Merkezi'nde araştırmacı olarak görev alan Kwon Do Gyun'un da yer aldığı çevrimiçi bir panele katıldı. Panelin devamında, sivil ayaklanmaların ve toplumsal ve sosyal hareketlerin görseller üzerinden nasıl temsil edildiğine dair bir atölye çalışması düzenlendi. Hong Kong’da yaşayan küratör Özge Ersoy ise bu panel de dahil olmak üzere Gwangju Bienali websitesi ve sosyal medya kanalları üzerinden sunulan kamu programlarının yöneticiliğini üstleniyor.
13. Gwangju Bienali'nin eş küratörlüğünü üstlenen Defne Ayas, haftabaşı Güney Kore’de düzenlenen basın toplantısında şunları söyledi: “Yapay ve sibernetik zekâ tartışmalarının patladığı bu dönemde, ortak (komünal) aklın da önemi gittikçe arttı; bunun köklerini, şifa teknolojilerinde, anaerkil sistemlerde, animizmde, yerli yaşam dünyalarında, ve anti-sistemik akrabalıklarda görebiliyoruz. Günümüzün siyasi, sosyal ve ekonomik yapılarının algoritmik rejimlere travmatik geçişini- ki pandemi bunu sadece hızlandırdı-, felsefe, nörobilim, antropoloji, siyaset bilimi, ve sanat gibi disiplinleri bir araya getirerek okumak istedik. Amacımız, toplumsal travmaya aşina Gwangju'da, direniş/muhalefet, şifalanma, ve onarım arasındaki ilişkiyi, sergi ve kamu programlarımız üzerinden sunabilmek."
Gwangju Bienali Hakkında
İlk kez 1995 yılında Güney Kore’nin Gwangju şehrinde gerçekleşti. 1980’de Gwangju Demokratikleşme Hareketi’nin önderliğinde gerçekleşen ve daha sonra diktatörlük rejimi tarafından bastırılan sivil ayaklanmanın ruhunu yaşatmak üzere kurulan Gwangju Bienali çağdaş sanata ve toplum mücadelesine dair küresel bir perspektif sunuyor. Günümüze kadar Okwui Enwezor, Jessica Morgan, Maria Lind, Charles Esche, Hou Hanru, Harald Szeemann, Nancy Adajania, Mami Kataoka ve Sunjung Kim’in küratörlüğünü üstlendiği Gwangju Bienali, uluslararası bienaller arasında önemli bir yerde. 2021’deki 13. Gwangju Bienali'nin eş küratörlüğünü Defne Ayas ve Natasha Ginwala üstleniyor.
Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Kullandığımız çerezleri görüntüleyebilmek ve daha fazla bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası sayfasını inceleyebilirsiniz.