TR EN
26 Mayıs - 6 Ağustos 2023

Leman Sevda Darıcıoğlu

Bärenzwinger Berlin | Almanya

SAHA, Leman Sevda Darıcıoğlu'nun 26 Mayıs – 6 Ağustos 2023 tarihleri arasında Barenzwinger'de düzenlenen projesini destekliyor. Küratörlüğünü Malte Pieper ve Maja Smoszna'nın üstlendiği projede sanatçı Fire, everywhere başlıklı yeni performansını gerçekleştiriyor.

Heart Beats, iki performans sanatçısı Leman Sevda Darıcıoğlu ve Martin Toloku'nun sanatsal araştırmalarının bir sergisi. Kişisel deneyimlerinden ve kültürel referanslardan esinlenen sanatçılar, çalışmalarında keder ve travmanın fizikselliğini ele alıyor. Sergide, sınır durumlarında fiziksel dayanıklılık olgusunu ve bunun örneğin toplumsal ritüellerin bir unsuru olarak transgresif boyutunu inceliyorlar. Üzüntü, utanç, öfke ya da sevinç duyguları bedende ve onun metabolizmasında kendini gösterir. Yazar Chimamanda Ngozi Adichie yas tutmanın fiziksel sürecini "kaslarımızla ağlamak" olarak tanımlar. Buna göre, hafıza da vücut dokusunda, kaslarda ve kemiklerde meydana gelir. Bedenlerin ve toprağın tarihsel mülkiyetinin bireysel ve kolektif düzeyde yansımaları nelerdir? Leman Sevda Darıcıoğlu ve Martin Toloku sergi için, içinde yaşadıkları Küresel Güney ve Kuzey toplumları bağlamında hissettikleri korku, kayıp veya damgalanmayı metabolize etmek ve dönüştürmekle ilgilenen yeni işler ürettiler. Bu eserler Bärenzwinger'in özel mimarisi ile etkileşime giriyor.

Sürekli performans ve enstalasyonun kesiştiği noktada çalışan her iki sanatçı da izleyicileri kendileriyle ilişki kurmaya, zaman geçirmeye ve mekânı paylaşmaya davet ediyor. Video, heykel, metin ve ses çalışmalarıyla Bärenzwinger'i bir sahneye dönüştürürken aynı zamanda ziyaretçilere geçmişi anlatan ya da gelecekteki olaylara işaret eden izler bırakıyorlar.

Leman Sevda Darıcıoğlu ( 1985, İzmir ) sürekli performanslarında, videolarında ve enstalasyonlarında bedenin fiziksel/duygusal sınırlarını, kısıtlamalarını ve potansiyellerini araştırıyor. Bu bedensel yaklaşımdan yola çıkan Darıcıoğlu, marjinalleştirilmiş bedenlerin kırılganlığına ve gücüne odaklanan bir perspektiften kronopolitika ve nekropolitika ile ilgileniyor. İkili cinsiyet sistemini kabul etmeyen bir sanatçı olarak Leman Sevda Darıcıoğlu, metinlerinde zamir olarak yıldız işaretli "she/her "i, konuşma dilinde ise "they/them "i kullanıyor.

Bärenzwinger Berlin Hakkında

Son dişi şehir ayısı Schnute'ye ötenazi uygulandığı 2015 sonbaharındaki o güne kadar, Berlin'in hanedan armasında yer alan hayvanlar olan boz ayıların birkaç nesli neredeyse seksen yıl boyunca Bärenzwinger'de [ayı çukuru] yaşamıştı. 2017 yılında, Bärenzwinger'in sergi ve etkinlikler, konferanslar ve tartışmalar için bir mekan olarak kültürel kullanımı, mülkün Berlin-Mitte İleri Eğitim ve Kültür Departmanına devredilmesi ve disiplinler arası finansman yoluyla destek sağlanmasıyla mümkün oldu.

Leman Sevda Darıcıoğlu, »Let the dirt in«, Video Performance, 2023. Photo: Derin Cankaya

İLGİLİ PROJELER

Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Kullandığımız çerezleri görüntüleyebilmek ve daha fazla bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası sayfasını inceleyebilirsiniz.