SAHA, Fahrettin Örenli'nin 25 Şubat 2022 – 24 Mart 2022 tarihlerinde, küratörlüğünü Sun Mi Lee'nin üstlendiği LOOP'taki kişisel sergisine destek sağlıyor. Sanatçı, “The City Genes -> The Bubble in the Mind” başlıklı sergide, “para ve kentler sürdürülebilir bilginin inşasını ve bilim ve teknolojinin rolünü nasıl etkiler” sorusuna odaklanıyor. Örenli, insan ve bir canlı olarak ele aldığı kent arasındaki organik benzerliği işleriyle sorgularken, kent ruhunun para olduğunu izleyiciye durmaksızın hatırlatıyor.
Çağdaş sanat alanında üreten sanatçı, gerçekliğimizi ve dünyamızı kendine özgü bir bakış açısıyla gözlemler ve tasvir eder. Çalışmalarında var olan sosyal sistemlere görsel bir biçim vererek bakış açılarını izleyicileri ve çağdaşlarıyla paylaşır. Fahrettin Örenli, The City Genes'te küreselleşen dünyamızda sermaye akışını desenleri aracılığıyla keşfetmiştir. Doğup büyüdüğü Türkiye'nin doğusundaki doğal ortamı ve bölgeye hakim olan ağır siyasi ve ekonomik sorunları çıkış noktası olarak ele aldı. Amsterdam'a taşındıktan sonra kendisini iki kültür arasında yaşayan biri ve bir “anartist” (anarşizmin değerlerini uygulayan bir sanatçı) olarak tanımlamaya başladı. İçinde yaşadığı iki ırk ve iki kültürün kesişimleri, sanatçının üretiminde kilit bir rol oynuyor.
Örenli'nin pratiği, bilimsel araştırma metodolojisinin ile birlikte gelişmiştir. Malzemeleri çeşitli ortamlarda harmanlayarak analiz eder, araştırır ve ardından sanatına özgü bir dil yaratarak bu unsurları birleştirir. İnsanoğlunun dünyaya müdahale etme biçimlerini inceler, günlük yaşam ile küresel sistemler arasındaki bağlantı noktalarını detaylandıran haritalar yapar ve yeni gerçeklikler inşa etmek için çizimleri bir araya getirir.
Sanatçının dördüncü araştırma projesinden yola çıkan City Genes -> Bubble in the Mind sergisinde şiir, desen, 3D animasyonlar yer alıyor. The Organic Cities'deki [made up of ‘us’] desen serisi, şehirler ve insanların bir melezi olan üçüncü bir varlık üzerinedir ve şehri bir organizma olarak görmeyi dener. Bu varlıklar kare tuvalin dar alanını doldurur ve ince nokta ve çizgilerden oluşan bir dolaşıklık içindedirler. Örenli, New York, Amsterdam, İstanbul ve Seul gibi farklı şehirlerde, kıtalarda yaşadı ve bu şehirlerin geçirdiği değişiklikleri gözlemledi. The Gene of Cities adlı yeni video çalışmasında, spermler Londra'dan çıkar, Amsterdam üzerinden Seul'e varmak için seyahat eder ve burada patlar. Brexit sonrası Amsterdam'a taşınan birçok finans şirketinin 2021'de elde ettiği büyük kazançların gösterdiği gibi, sanatçı bu iş ile sermaye akışı ile bu hareketler etrafındaki ataerkil gruplaşma arasında paralellikler çizer. Günlerimiz ve günlük faaliyetlerimiz, öyle görünüyor ki, sergi alanında yüzen plastik torbalarda, baloncuklarda olduğu gibi mühürlenmiş, belki de hapsedilmiş gibi gözükmektedir.
Alternative Space LOOP
LOOP, çağdaş sanat ve kültürün açık bir sivil toplumda doğal, temel rollere sahip olduğuna dair derin bir inançla, Kore'nin ilk 'alternatif alanı' olarak 1999 yılında Seul'ün Hongdae bölgesinde kapılarını açtı. LOOP sanatta dayanışmayı, erişimi ve paylaşımı ilerletmek için, çağdaş sosyal meseleleri ele alan belirli estetik ve pratikler inşa eden deneysel sanatçıları destekledi ve teşvik etti; çeşitli yerlerden sanatçılarla değiş tokuşlar yoluyla güncel uluslararası sanatsal hareketleri halkla paylaştı; sanatçıların önerdiği sosyal, kültürel ve sanatsal konuların kesiştiği ve izleyiciyle buluştuğu noktalara odaklandı.
Fahrettin Örenli hakkında
Fahrettin Örenli Amsterdam, İstanbul ve Seul'de yaşıyor ve çalışıyor. Örenli'nin sanatsal pratiği, farklı mecralardan öğeleri toplamaya ve ardından bunları değiştirmeye, ayırmaya, araştırmaya ve nihayetinde kendine özgü bir dil oluşturarak için yeniden birleştirmeye odaklanır. Gerrit Rietveld Academie ve Rijksakademie Van Beeldende Kunsten, Hollanda'da eğitim gördü. Örenli'nin kişisel sergileri arasında 'Yüksek Topuklular' (DEPO, İstanbul, 2016), 'Money without Nationality' (Art Sonje Center, Seoul, 2017 & Pi Artworks, Londra, 2018), '3D SUNSET' (Project Fulfill Art Space, Taipei, 2018). 'The Revolution Will Not Be Televised' (ARKO Art Center, Seul, 2018), 'The State of Transparency' (Looiersgracht 60, Amsterdam, 2019), 'Noncomformity' (Muse Contemporary Gallery, İstanbul, 2021) sayılabilir. Örenli, Kraliyet Resim Ödülü'ne (Amsterdam, 2000) ve ABN AMRO Sanat Ödülü'ne (Amsterdam, 2004) layık görüldü.
Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Kullandığımız çerezleri görüntüleyebilmek ve daha fazla bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası sayfasını inceleyebilirsiniz.