Okwui Enwezor’un küratörlüğünü üstlendiği Venedik Bienali 56. Uluslararası Sanat Sergisi “All the World’s Futures” başlığıyla Giradini ve Arsenale’da açıldı. 9 Mayıs–22 Kasım 2015 tarihleri arasında düzenlenen Bienal’in bu edisyonuna Türkiye’den Meriç Algün Ringborg davet edildi. SAHA, sanatçının yeni eser üretimine destek verdi.
Meriç Algün Ringborg, ‘’Souvenirs for the Landlocked’’ adlı yerleştirmesinde hem büyükbabasının eşyalarını kullandı hem de bu eşyalardan ilham aldı. Sanatçı, bununla birlikte günümüzde 5.1 milyar tonluk uluslarası ticaret hacminin yüzde doksanının taşımacılığını yapan denizciliğin süregelen gelişimi ve tarihini ele alıyor ve böylece daha geniş bir alanda kendini konumlandırıyor.
Sanatçının büyükbabası, dünyayı dolaşan yük gemilerinde operator olarak görev yapmıştır. Rusya’nın kuzey kesimlerden Afrika’daki Cape of Good Hope’a kadar, Brezilya’dan Japonya’ya, Kanada’ya seyahat etmiştir. Karada kalan ailesinin her bir üyesine her seyahat dönüşünde, dış dünyaya dair bir fikir vermesi amacıyla belli bir öneme sahip hediyeler ve hatıralık eşyalar getirmiştir. Bu proje bu tür bir ticaretin ve sanatçının büyükbabasının da aralarında olduğu, bu seyahatleri yapanların hareketliliğini anlamaya çalışıyor ve bunu yaparken nakliyat rotalarını, denizin tehlikelerini, dünyanın bir ucundan diğer ucuna bir şeyler getirmenin fizikselliğini de araştırıyor. Bu çalışma aynı zamanda sabit olmanın koşullarını, ailenin karada kısılıp kalma metaforunu da değerlendiriyor.
Enstalasyon, bir mekâna yerleştirilmiş olan bir grup heykelimsi işlerden oluşuyor. Bu mekân hem hareketli hem de sabit olma fikrine gönderme yaparken gemi ve ev kavramlarını melezleştirmeyi amaçlıyor. Bu melez oda minimal tonlarda tutularak bir gemi olduğu fikrini ima etmek için yerler yük gemilerinin tipik çürüme önleyici kırmızı boyası ile modern bir gemi güvertesini andıracak şekilde metal levha ile döşenmiştir.
Mekânda ev kavramı her bir heykelin aldığı form ile gösteriliyor. Bu heykellerden bir tanesi birçok kişinin evinde bulunabilen, genellikle değerli eşyaların sergilendiği bir vitrindir. Vitrinin içinde sanatçının büyükbabasının seyahatlerinden dönerken getirdiği hediyelik eşyalar bulunuyor. Meriç Algün Ringborg’un hediyelik eşyalara olan ilgisi, onların ‘’uzakta olma durumu’’ ve ‘’evde olma konumu’’ arasındaki pozisyonlarından kaynaklanıyor. Yerleştirmenin bir diğer parçası kapaklarının üzerinde kakma tekniği ile bir gemi yapılmış olan çift kapaklı bir dolaptır. Bir diğer parça, içinde taze çiçeklerin olduğu bir vazonun üstünde durduğu ayaklı kaidedir. Bu parça nesnelerin birbiriyle nasıl ilişkilendirildiklerine ve taşındıklarına dair ipuçları verirken nesnelerin taşınmasıyla ilgili bir kurgu da sunuyor. Bunun yanında bir başka parça da, dünyadaki bütün taşımacılık rotalarını gösteren özel yapım bir dünya küredir.
Meriç Algün Ringborg (d.1983, İstanbul) Stokholm, İsveç’de yaşıyor ve çalışıyor. Algün Ringborg lisans eğitimini 2007 yılında Sabancı Üniversitesi’nin Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı bölümünde, yüksek lisans eğitimini ise 2012 yılında Stockholm’deki Kraliyet Akademisi’nin güzel sanatlar programında tamamladı. Sanatçının çalışmaları basılı malzeme, fotoğraf, ses ve yerleştirmeyi kapsayan geniş bir yelpazeye yayılmakta ve temel olarak uyruk, sınırlar, dil, bürokrasi ve ev temaları üzerinde odaklanmaktadır.
SAHA, Škuc Galerija’da 8–22 Mayıs 2015 tarihleri arasında kişisel sergisi düzenlenen Borga Kantürk’ün eser üretimine destek verdi.
SAHA, The Aldrich Museum'da 3 Mayıs–25 Ekim 2015 tarihleri arasında kişisel sergisi düzenlenen Elif Uras’ın yeni eser üretimine destek verdi.
SAHA, Londra’da bulunan Chisenhale Gallery'de 29 Nisan–31 Mayıs 2015 tarihleri arasında kişisel sergisi düzenlenen Ahmet Öğüt’ün eser üretimine destek verdi.
Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Kullandığımız çerezleri görüntüleyebilmek ve daha fazla bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası sayfasını inceleyebilirsiniz.