Christine Macel’in küratörlüğünü üstlendiği Venedik Bienali 57. Uluslararası Sanat Sergisi “Viva Arte Viva” başlığıyla Giardini ve Arsenale’da açıldı. 13 Mayıs–26 Kasım 2017 tarihleri arasında düzenlenen Bienal’in bu edisyonuna Türkiye’den Nevin Aladağ ve Hale Tenger davet edildi. SAHA, sanatçıların eser üretimlerine destek verdi.
Nevin Aladağ 3 kanallı video çalışması olan “Traces”te, çocukluğunu ve gençliğini geçirdiği yer olan Stuttgart kentinin geniş ölçekli bir ses ve görüntü portresini üç ayrı projeksiyon yüzeyinde oluşturuyor. Videoda, örneğin, bir lamba direğinin yanında çalınan bir akordeon veya bir park alanında yüksek sesle yuvarlanan bir tef görülüyor. Bir balonla gökyüzüne doğru yelken açan bir flüt ötüyor; bir kestane ağacındaki kestaneler zil çalıyor ve bir keman ise bir atlıkarıncanın üzerinde dönüyor. “Traces” özellikle de, sadece kısmen kontrol edilebilen seslerin düzenlenmiş etkileşim anlarında büyüleyici bir hal alıyor.
Aladağ’ın “Raise the Roof” başlıklı perfomans işinde ise, kadın dansçılar metal platformların üstünde müzik çalarlarından kulaklıkla bir şarkı dinleyerek dans ederler. Her birinin üzerinde dinledikleri şarkının adı ve süresi yazan tişörtler ve ayaklarında sivri topuklu ayakkabılar vardır. Dansçıların ayak sesleri, platformların altlarına yerleştirilen mikrofonlar aracılığıyla mekandaki hoparlörlerden duyulan doğaçlama bir ritm kompozisyonu üretirler.
Hale Tenger’in 7 kanallı “Balloons on the Sea” (Deniz Üzerinde Balonlar) adlı video yerleştirmesi, konusunu doğrudan İstanbul boğazı boyunca ve Türkiye’nin sahil şeritlerinde yapılan popüler bir eğlenceden alıyor; deniz üzerinde duran balonları vurma oyunu. Dalgalar ve rüzgarın etkisi ile suyun yüzeyinde yan yana dalgalanan, rengârenk balon şeridi ve onların denizdeki yansımaları gözalıcı bir görsel etki yaratıyor. Tenger, yerleştirmesinde bu görüntüyü ters çevirir ve böylece yansımaların varlıklar haline dönüştüğü ve varlıkların da yansımalar haline geldiği bir belirsizlik yaratır. Daha önceki çalışmalarının bazılarına benzeyen “Balloons on the Sea”, çocukluğa referans öğeler taşıyan baskın bir rüya benzeri görüntü sergiler ve çeşitli psikolojik durumların yansımalarına dayanır. Sanatçı bu çalışmasında izleyiciyi çevreleyen masalımsı bir atmosfer yaratarak izleyiciyi rüyaların, bilinçaltının, toplu belleğin derinliğinde yatan arzuların ve korkuların olduğu alana çekiyor.
Nevin Aladağ (Van, 1972) Münih Güzel Sanatlar Fakültesi’nde heykel eğitimi aldı. 2002 yılında Künstlerhaus Bethanien misafir sanatçı programı için Berlin’e taşındı. Sanatçının yerleştirme, video ve performansları birçok uluslararası müze ve bienalde gösterildi. Bunların arasında 57. Venedik Bienali (2017), Emscherkunst Trienali (2016), Kunstmuseum Wolfsburg (2016), Lentos Kunstmuseum Linz (2016), Kunstmuseum Stuttgart (2015), Kunsthalle Basel (2014-15); Art Space Pythagorion, Samos (2014); Istanbul Modern (2014); Sharjah Bienali (2013); Pinakothek der Moderne, Munich (2012); Museum of Contemporary Art Tokyo (MOT) (2011); Haus der Kunst Münih (2011); The Hayward Gallery, Londra (2010); 14. Uluslararası Carrara Heykel Bienali(2010); Riso Museum, Catania ve Palermo (2010); TBA 21, Viyana (2010); Cuvée Bienali, Linz (2009 ve 2010); 11.Uluslararası İstanbul Bienali (2009); Al-Mamal Vakfı, Kudüs (2009); OPEN ev+a, Limerick (2009); 8.Taipei Bienali (2008). Aladağ’ın kişisel sergileri arasında Lentos Kunstmuseum, Linz, Avusturya (2015); Wentrup Galeri (2015), Belin; Rampa, Istanbul (2014); ARTER, İstanbul (2012) bulunuyor.
İstanbul’da yaşayan Hale Tengerin ( 1960, İstanbul) seçme solo sergilerinin yer aldığı yerler: Galeri Nev, İstanbul, 2013, Arthur M. Sackler Gallery, Smithsonian Institution, Washington DC, 2011; Green Art Gallery, Dubai, 2011; Mannheimer Kuntsverein, Mannheim, 2001; ArtPace, San Antonio, 1997. Tenger’in eserlerinin yer aldığı seçme grup sergileri: Art Gallery of Western Australia, Perth, 2014; İstanbul Modern, İstanbul, 2014; Neuer Berliner Kunstverein, Berlin, 2013; ARTER, İstanbul, 2013; Museum Boijmans Van Beuningen, Rotterdam, 2012; Thyssen-Bornemisza Art Contemporary, Vienna, 2010; Martin-Gropius-Bau, Berlin, 2009; Seoul Museum of Art, Seoul, 2009; Palais des Beaux Arts de Lille, Lille, 2009; Carré d'Art-Nimes Museum of Contemporary Art, Nimes, 2008; Museum voor Moderne Kunst Arnhem, 2006; Van Abbemuseum, Eindhoven, 2005; ZKM, Karlsruhe, 2004; Kunstmuseum Bonn, Bonn, 2002; Nikolaj Contemporary Art Center, Copenhagen, 2000; Museum Fridericianum, Kassel, 2003, 2000; Centre d'art Contemporain Geneve, Geneva, 1999; Witte de With Center for Contemporary Art,1996; The New Museum of Contemporary Art, New York, 1996; Kunst-Werke, Berlin, 1994.
SAHA, WIELS'de düzenlenen “The Absent Museum” adlı sergiye davet edilen Nil Yalter'in yeni eser üretimine destek verdi.
SAHA, Brighton Festival kapsamında Fabrica’ya davet edilen İpek Duben’in eser prodüksiyonunu destekledi.
SAHA, Derya Akay’ın Campbell River and District Public Art Gallery’deki kişisel sergisine destek verdi.
Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Kullandığımız çerezleri görüntüleyebilmek ve daha fazla bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası sayfasını inceleyebilirsiniz.